مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 09:502021-09-17اقتصادي

مثلث شوم-8|نگاهی به سبد سوخت نیروگاهی فصل زمستان/راه حل کاهش آلودگی مازوت چیست؟


نگاهی به جزییات تامین سوخت نیروگاهی فصل زمستان 1400 بیانگر آن است که صنعت برق ناچار به استفاده از حامل های انرژِی نظیر مازوت است و در مدت زمان باقی مانده باید راهکارهای کاهش آلودگی این فرآورده را در دستور کار قرار دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، افزایش میزان مصرف گاز و برق خانگی در فصل زمستان سال گذشته سبب شد تا کشور با مسئله ای پیچیده انرژی مواجه شود.

مثلث شومی که سال گذشته در قالب نتایج این مسئله پیچیده عیان شد، از 3 ضلع قطعی گاز، قطعی برق و خاموشی زمینه نارضایتی مردم را فراهم می کرد.

به استناد اظهارات مسئولان در سال گذشته هیچ راهکاری به جز انتخاب بین یکی از اضلاع این مثلث شوم وجود ندارد، اما بررسی جوانب این مسئله بیانگر وجود راهکارهای خرد و کلان برای حل ریشه این مسئله دشوار است.

در همین ارتباط پیش از مواجه با مسئله پیچیده انرژی فصل زمستان نسبت به بررسی دقیق شرایط موجود، راهکارهای در دسترس برای حداقل کردن زمینه نارضایتی مردم و بیان راهکارهای بلند مدت به منظور مدیریت چالش یاد شده در قالب ادامه پرونده ای با عنوان مثلث شوم می پردازیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، چالش قطعی برق، قطعی گاز و به دنبال آن آلودگی هوا یک ضلع مسئله ای هستند که ریشه آن ناترازی گاز طبیعی تلقی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مثلث شوم-8|نگاهی به سبد سوخت نیروگاهی فصل زمستان/راه حل کاهش آلودگی مازوت چیست؟

مثلث شوم-8|نگاهی به سبد سوخت نیروگاهی فصل زمستان/راه حل کاهش آلودگی مازوت چیست؟